اهواز- کیان آباد

28 شرقی -پلاک 12

شنبه تا چهارشنبه

از 9 صبح تا 4 بعدظهر

021-000-22-44

با ما در تماس باشید
4 روش بر طرف کردن زردی فرش

4 روش بر طرف کردن زردی فرش

احتمالا برای شما هم پیش آمده که پس از شستشو متوجه زرد شدن ریشه‌ها یا قسمت‌هایی از فرش شده‌اید. البته زرد شدن به تنهایی رخ نمی‌دهد و ممکن است به همراه آن بوی زننده‌ای نیز به مشام برسد. این مشکل اغلب برای کسانی اتفاق می‌افتد که خودشان در منزل اقدام به شستشوی فرش می‌کنند. به­طور کلی علت اصلی زرد شدن فرش بعد از شستن به شستشوی ناصحیح یا خشک نشدن آن باز می‌گردد. در ادامه به دلایل این موضوع اشاره می‌کنیم اغلب باقی ماندن بخشی از آب کثیف در بخش‌هایی از فرش و خشک شدن آن سبب زردی ریشه‌ها و فرش می‌شود. بنابراین باید در زمان شستشو تا جایی که می­توانید زرداب را از طریق پارو زدن از بافت فرش خارج کنید. همچنین پیش از پهن کردن فرش نیز از خشک شدن کامل آن اطمینان حاصل نمایید.

زرد شدن فرش بعد از شستن دلایل دیگری هم دارد. شوینده‌های بی­ کیفیت یا نامناسب نیز می‌توانند با وارد آوردن آسیب برای بافت فرش موجب ایجاد لکه‌های زرد بر روی آن شوند. برای مثال به­ کار بردن شوینده‌هایی که خاصیت اسیدی دارند یا پودر ماشین لباسشویی

استفاده از شوینده‌های اسیدی

زرد شدن فرش بعد از شستن دلایل دیگری هم دارد. شوینده‌های بی­ کیفیت یا نامناسب نیز می‌توانند با وارد آوردن آسیب برای بافت فرش موجب ایجاد لکه‌های زرد بر روی آن شوند. برای مثال به­ کار بردن شوینده‌هایی که خاصیت اسیدی دارند یا پودر ماشین لباسشویی به­ خصوص پودرهایی که دارای آنزیم‌های قوی هستند، نه تنها بافت فرش را از بین می‌برد بلکه رنگ آن را نیز زرد می‌کند.

اگر لکه‌هایی که به علت زرد شدن فرش بعد از شستن ایجاد شده‌اند کم هستند یا رنگ آنها کمرنگ است، یک پارچه نمدار معمولی نیز می‌تواند برای حذف آنها مفید باشد..

استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین

این محلول از مورد قبلی قوی‌تر بوده و اثرگذاری بیشتری در حذف زردی فرش بعد از شستن دارد. کافی است در محلول بالا به جای نمک از جوش شیرین استفاده نمایید. این محلول برای سفید کردن ریشه‌هایی که زرد شده‌اند نیز کاربرد دارد.

برچسب:

اشترا ک گذاری:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.